یزدفردا "خاتمي با عملي نكردن وعده هاي خود و ناديده گرفتن توقعاتي كه از وي داشتيم، محبوبيت خود را به پايين ترين حد رساند و همين امر باعث شده است ديگر مورد حمايت گروه وسيعي از اصلاح طلبان و مردم قرار نگيرد

رسول مهرپرور در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران افزود: من به عنوان يكي از حاميان جدي خاتمي در انتخابات 76 ديگر حاضر نيستم در اين دوره از انتخابات از وي حمايت كنم. خاتمي به برنامه ها و قول هايي كه داده بود، عمل نكرد و نتوانست محبوبيت خود را براي هميشه حفظ كند.

وي اظهار داشت: خاتمي هنوز به طور شفاف و صريح اعلام حضور و يا عدم حضور در انتخابات نكرده است و اين بلاتكليف گذاشتن جامعه و جبهه اصلاحات در شان يك شخصيت سياسي نيست.

مهرپرور، كروبي را به عنوان تنها كسي كه مي تواند جبهه اصلاحات را از اين آشفتگي و تشتت نجات دهد، خواند و تصريح كرد: خاتمي بايد در اين دوره از انتخابات دين خود را به كروبي ادا و از وي حمايت كند. اين توقع از خاتمي مي رود كه حامي اصلي كروبي براي كانديداتوري در انتخابات آتي باشد. خاتمي بايد يقين بداند كه در صورت پشتيباني از كروبي، مي تواند محبوبيت گذشته خود را بازگرداند.

وي خاطرنشان كرد: همه اصلاح طلبان بايد دست به دست يكديگر دهند و با هم يكپارچه و متحد شوند تا بتوانند به اجماع دلخواه برسند. زیرا چند دستگي و اختلاف شكست را براي اصلاحات به بار خواهد آورد.

سياستگذاري ها نظام حماسه دوم خرداد را خلق كرد نه شخص خاتمي - خاتمي 76 با خاتمي 88 تفاوت دارد

در همين زمينه عضو شوراي مركزي مجمع نمايندگان ادوار مجلس گفت: سياستگذاري هاي نظام و طرفداران و اشخاص تاثيرگذار در جبهه اصلاحات حماسه دوم خرداد را آفريدند، نه شخص خاتمي. علاوه بر اين خاتمي آن محبوبيت سابق را ندارد كه بتواند آراي عمومي جلب كند و معجزه دوم خرداد دوباره تكرار شود.

محمد باقر ذاكري در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران افزود: مقام معظم رهبري و سياستگذاري نظام و اشخاص تاثيرگذار در جبهه اصلاحات حماسه دوم خرداد را آفريدند نه شخص خاتمي. علاوه بر اين خاتمي در دوران رياست جمهوري اش وعده ها و اميدهايي كه به مردم داده بود، عمل نكرد.

وي تصريح كرد: خاتمي سال 76 با خاتمي سال 88 تفاوت دارد. زيرا طرفداران سال 76 خاتمي يا به مخالفان وي تبديل شده اند يا اينكه به دليل تحقق نیافتن اميدهايشان ديگر از وي حمايت نمي كنند. لذا حماسه دوم خرداد غير قابل تكرار است.

خاتمي ديگر نمي تواند معجزه دوم خرداد را رقم بزند ميرحسين از خاتمي در به وجود آوردن اين حادثه شايسته تر است

در اين ارتباط عضو شوراي مركزي حزب كار اسلامي با تاكيد بر اينكه خاتمي ديگر نمي تواند معجزه دوم خرداد را رقم بزند گفت: در صورت آمدن خاتمي و ميرحسين در صحنه انتخابات قطعا حادثه دوم خرداد فقط با آمدن ميرحسين تكرار خواهد شد. زیرا نسبت به خاتمي شرايط مطلوب تري دارد.

اسماعيل حق پرستي در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران افزود: در صورت آمدن خاتمي در اين دوره از انتخابات و به دست آوردن راي براي خود، بايد ديد كه آيا خاتمي همانند قبل حادثه دوم خرداد را تكرار خواهد كرد يا نه كه اين به شرايط حاكم در جامعه و اقداماتي كه در دولت خود انجام داده است، بر مي گردد. از اين رو معلوم نيست كه همانند دوره قبل بتوانند راي اخذ كند.

وي تصريح كرد: با آمدن خاتمي و ميرحسين در انتخابات دوره دهم رياست جمهوري قطعا انتظار مي رود كه تكرار خاطره جبهه دوم خرداد فقط براي ميرحسين رقم خواهد خورد، نه خاتمي. زیرا ميرحسين نسبت به خاتمي شرايط مطلوب تري را دارا است.

دور و بري هاي خاتمي در اين دوره توان جلب آراي مردم را ندارند

در ادامه عضو شوراي عالي حزب همبستگي گفت: جمع زیادی از حمايت كنندگان خاتمي در خرداد 76، در اين دوره از وي حمايت نخواهند كرد و معجزه دوم خرداد ديگر تكرار نمي شود و اكثريت دوم خردادي ها نيز در ديدارهاي خصوصي مي گويند: بعيد مي دانيم خاتمي راي بياورد.

كريم ملك آسا در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران در رابطه با مطرح شدن كانديداتوري خاتمي افزود: پشتوانه مردمي خاتمي برآيند فعاليت هاي مجمع نمايندگان ادوار، كروبي و خيلي از گروهها و شخصيت ها در سالهاي 74 و 75 است و آن زمان ديگر تكرار نخواهد شد.

وي با اشاره به وجود هاله اي از سوالات و ابهامات در كنار شخصيت خاتمي اظهار داشت: وضعيت خرداد 76 برآيند دو دوره تلاش گروههایي است كه ديگر نه براي خاتمي بلكه براي هيچ دو كانديداهاي اصلاح طلب تكرار نمي شود و ديگر آن پتانسيل ايجاد نمي شود، مگر آنكه همه اصلاح طلبان با برنامه واحد و منسجم در انتخابات شركت كنند.

ملك آسا با تاكيد بر اينكه خاتمي از راي عامه مردم غافل شده است، اذعان داشت: خاتمي فكر مي كند با دعوت از نخبگان هر استان و تشكيل جلسات راي كل مردم را كسب مي كند. اين در حالي است كه راي نخبگان تنها 10درصد آرا است و 90 درصد باقيمانده دست توده مردم است كه نه نخبه هستند و نه حزبي فكر مي كنند.

وي در ادامه افزود: اگر خاتمي در مقابل اظهارنظر عباس عبدي جواب درستي داشته باشد زودتر به ميدان مي آيد. در حالي كه اشكال اصلاحات مشخص نبودن كانديداي انتخابات دهم است كه ادامه همين ترديدها باعث شكنندگي آرا در اردوگاه اصلاحات خواهد شد.

ملك آسا تاکید کرد: احزاب دور و بر خاتمي مثل مشاركت و مجاهدين و تندروهای حمايت كننده وي در اين دوره هستند كه اكثريت قاطعي نيستند و نمي توانند راي مردم را جمع كنند.
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا